dinsdag 24 mei 2011

Goede start in Rijsenhout

Afgelopen donderdag heb ik in Rijsenhout voor het eerst sinds het omzetten van mijn licentie een koersje gereden. Nou was het niet mijn eerste wedstrijd tussen de elite, maar toch wel weer even wennen. Waar sta ik nou eigenlijk?
Doelstellingen vooraf: paar envelopjes pakken en top 20. Een voorzichtige doelstelling want ik wist immers niet wat voor rondje het was, en of het mij wel zou liggen. Het parcours was een vierkant met de helft asfalt en de helft klinkers. Dat de gemiddelde snelheid boven de 45 km/u uit zou komen was dus geen verrassing. Dit bleek mij goed af te gaan want ik kon makkelijk volgen en toen er halverwege de koers een kansrijke groep van 11 een gaatje had gekregen, kon ik vanuit het peloton prima die achterstand dichtpoefen.
Toen er 15 rondes voor het einde een groep van 5 wegreed was ik echter niet alert en dus reden we voor plek 6. In de finale heb ik nog gereageerd op een uitval, maar met z'n tweeën konden we niet vooruitblijven. Mijn sprint was hierdoor wel flink afgebot, dus zat er niet meer in dan een tiende stek. Wel een klassering waar ik tevreden kan zijn.
Ik kijk verlangend uit naar komende zaterdag, wanneer de Omloop Hoeksche Waard verreden zal worden. Een clubklassieker over 168 km die mij wel ligt (en waar ik ook wel eens lig). Eens zien of ik daar potten kan breken.

1 opmerking: