zondag 4 oktober 2009

herfst-dipje


De afgelopen week heb ik mijzelf enorm verbaasd. Jammer genoeg niet echt in positieve zin. Waar ik laatst nog rapporteerde over mijn uitstekende vorm is deze in enkele dagen tijd volledig omgeslagen naar anti-vorm. Met de 3e plek bij het NSK dacht ik toch wel lekker het ‘zomerseizoen’ af te sluiten en het ‘winterseizoen’ te openen.

De ijsbaan is sinds 26 september geopend en veel schaatsers liepen daar wel ‘warm’ voor. Zo ook ikzelf. Na al die maanden ‘droog-trainen’, wil je wel weer zien of alle arbeid ook op het ijs is om te zetten in snelheid. Nu is daar vaak tijd voor nodig om ‘ijsgewenning’ te krijgen. We hebben met de clubselectie deze zomer een weekeind in Thialf geschaatst, en daar ging de overgang van zomertraining naar ijstraining behoorlijk goed. Ik had dus goede hoop dat het goede gevoel ook nu weer snel zou opkomen. Zeker met de topvorm die ik de week ervoor had.

Het liep alleen wat anders. Naast dat er nog geen ‘rake’ slagen tussen zaten, was ook mijn fysieke gesteldheid in enkele dagen snel achteruit gehobbeld. Misschien een virusje onder de leden (het hangt immers in de lucht met dit herfstweer). En nee, dat studenten kampioenschap is voor mij puur een sportieve aangelegenheid geweest (niet die andere kant van het studentenleven dus ;-) ).

Schaatsen gaat dus niet lekker. Vervolgens ook de andere trainingen niet, en begin ik een beetje ‘zin’-loos te worden. De zin om te trainen verdwijnt in een week tijd als sneeuw voor de zon. Nu dus een weekeindje rustig aan om de accu op te laden. Misschien dat ik op tijd de gretigheid om te schaatsen weer terug vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten