woensdag 24 februari 2010

Meerkampen Uithof

De weekenden in februari staan altijd in het teken van de meerkampen die op de Uithof worden georganiseerd. Deze gaan over verschillende afstanden, waarover een klassement word opgemaakt. En ik stond op de deelnemerslijst...

Bij de meerkamp sprint moesten twee keer een 500 en een keer een 1000 meter gereden worden.
Alles op één avond, dus dat is niet echt in het voordeel van de "pure sprinters".

Dat het een spannend toernooi zou worden leek van tevoren al vast te staan. Veel van de genodigden (bijna iedereen) hadden op de 500 meter een beste seizoenstijd van in de 39 seconden staan. De 1000 meter zou dus hoogstwaarschijnlijk het verschil maken.
Mijn tijden waren misschien wel het minste van de hele deelnemerslijst, dus mijn verwachtingen waren niet erg hoog.

Omstandigheden waren dankzij de kou niet optimaal, maar daar bleek ik geen last van te hebben. Ik reed twee sterke 500 meters (39.73 en 39.84) wat me een derde en tweede plek opleverde en een tweede plek (na afzegging van Marco Bos) in het tussenklassement tot gevolg had.

De 1000 meter wist ik echter niet mijn voorsprong op de nummer 3 en 4 te verdedigen. Met een iets mindere 1:21.09 moest ik het onderspit delven en gingen Thijs Smets en Eddie Turfboer mij nog voorbij. Zij mochten uiteindelijk Yvo Waalewijn flankeren op het podium. Met mijn vierde plek was ik echter wel tevreden. Het was meer dan waar ik vooraf rekening mee had gehouden.


Een week later volgde een meerkamp allround. Het klassement zou gaan over 500, 1500 en 3000 meter. Deze wedstrijd was voor mij voornamelijk een warming-up voor het NSK allround wat 27 en 28 februari verreden wordt.

Onder wederom barre omstandigheden (regen en wind) werd het voor mij geen succes. Wat vermoeid en verkouden kreeg ik ook nog eens last van mijn hamstring. Geen goede eindtijd. Eigenlijk weinig positieve aanknopingspunten. De rest van het toernooi heb ik mij voor afgemeld.

Je weet wat ze zeggen: beter een slechte generale en een goede uitvoering dan andersom. Komend weekend heb ik dus wat goed te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten