zondag 14 februari 2010

Weekendje Erfurt

Jammer genoeg heb ik de laatste tijd niet echt de kans gehad om een nieuw stukje te schrijven. Nu maar even wat inhalen dan!

Belangrijkste van de afgelopen we(e)k(en) is wel het trainings/wedstrijd-weekend in Erfurt. Met de Anco-selectie gingen we van vrijdag 5 tot en met zondag 7 februari naar de Gunda-Niemann-Stirnemann Halle om daar deel te kunnen nemen aan de internationale schaatswedstrijden.


Behalve veel gezelligheid was er ook ruimte voor een paar goede sportieve prestaties. Veel jongens en meiden van de selectie wisten nog goede tijden op het scorebord te brengen. Voor mijzelf was het een kwestie van ups en downs.


De eerste wedstrijddag was niet geweldig. Een moeizame eerste 500 meter met als eindtijd 39.81 (handtijd) en een rottige kruising (deels mijn eigen fout) op de 1000 meter was de hoofdschuldige van mijn matige 1:22.

De tweede dag liep het al een stuk beter. De 500 had echt pit en weinig foutjes. Eindelijk een ronde in de 28 seconden, wat mij eerder dit seizoen nog niet was gelukt. Eindtijd 39.58 is weer een stap in de goede richting. Op de 1500 meter had ik een mooie tegenstander in Mark Booij. Ik had een zeer goede opening en nog een aardige eerste volle ronde. Daarna was het op en kon ik niet meer dan vechten voor een eindtijd van 2:04.26.

Wat ik geleerd heb van dit weekend is dat ik duidelijk nog wat basissnelheid tekort kom. Wanneer ik stuk kom te zitten zakt mijn tempo naar rondjes 34, wat gewoon veel te langzaam is als ik nog onder de 2 minuten wil rijden op de 1500 meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten