dinsdag 15 juni 2010

Puntje bij paaltje/finishlijn

Een lekker weekendje koersen in Weert. De Rog Tour stond op het programma en kapitein korst was erbij.

Op zaterdag moesten we eerst een tijdrit afwerken. Een simpel rondje over 4,9 km. Ik was met goede moed gestart, maar het bleek net wat te lang voor mij. Uiteindelijk kwam ik op een 43e plaats terecht. De hele WTOS ploeg wist hier bij de eerste helft te rijden.

Gezien de achterstand in het algemeen klassement, kon ik me richten op het puntenklassement. Er waren tijdens het avondcriterium bij drie tussensprints en in de eindsprint punten te verdienen.
Met hulp van mijn ploeggenoten wist ik bij de puntensprints een 3e, 2e en 1e plaats te halen en zo 6 punten te verdienen. Er was jammer genoeg nog iemand uit op de puntentrui, die 7 puntjes had gesprokkeld, dus moest ik voorlopig de groene trui aan hem laten.

De eindsprint in de etappe ging voor mij ook nog behoorlijk goed, waar ik nog een vijfde plaats wist te behalen. Met een tevreden gevoel kon ik dus mijn slaapzak induiken.
Zondag was er een omloop van 13 km uitgezet, die we 9 keer moesten afleggen. We focusten ons op de 3e, 6e en 9e ronde, waar punten voor de groene trui te halen waren.

Met het bochtige parcours was het echter lastig om een goede positie in het peloton te verkrijgen en te behouden. De eerste tussensprint mislukte daardoor, en mijn rivaal voor het puntenklassement liep uit.

Bij de tweede tussensprint liep het beter, maar jammer genoeg reed er toen nog een groepje vooruit, zodat ik wederom naast de punten greep. Vanaf dat moment liet de zware koers zich bij mij ook wel voelen.

Met moeite kon ik de laatste rondes nog bijblijven. Toen er gebeld werd voor de laatste ronde, volgde een spervuur van demarrages waardoor het peloton weer uit elkaar getrokken werd. Bij de laatste kilometers kon ik wel weer goed naar voren rijden om nog te proberen een goede uitslag te noteren.
In de chaotische eindsprint werd ik tussen al het gedrang 13e. Het eindklassement leverde een 30e plaats op en ik bleek uiteindelijk tweede geworden in het puntenklassement. Voor mij dus wel een succesvol weekend, met dank aan mijn ploegmaten die me goed geholpen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten