zaterdag 6 november 2010

Duur?

Alles voor het NK baansprint op 14 november. Zo ook mijn eerste wedstrijd op de baan, afgelopen dinsdag. Een populaire (zo worden ze genoemd) wedstrijd in Alkmaar, met deze avond alleen maar duuronderdelen. En ik ben helemaal geen 'duurlul'.

Duuronderdelen? Ja: een puntenkoers over 20 ronden, scratch (rit in lijn) over 25 ronden en een leiderskoers over 20 ronden. Nou zul je misschien denken: 20 ronden = 5 kilometer, hoe kan dat nou duur zijn? In verhouding met de profs is dit natuurlijk weinig, maar voor amateurs is het lang zat. Zeker voor de sprinterstypes. Dus ook voor mij.

Het tempo lag voor mij al behoorlijk hoog. Volgen lukte nog wel prima, maar echt aanvallen zat er niet in. Voor mij was het zaak om te wachten op de sprintjes, en dat deed ik. Alleen kon ik me jammer genoeg niet echt profileren als sprinter. Ik ging voortdurend te laat aan en had moeite om de koers te "lezen".

Resultaat: puntenkoers 5e, scratch 5e, leiderskoers 4e. Belangrijkste winst van de avond: gevoel krijgen voor het rijden van een baanwedstrijd.

Nog een enkel foto'tje gemaakt door BF-One

Geen opmerkingen:

Een reactie posten