maandag 27 februari 2012

Voorjaar(s-competitie)

Berichtte ik eerder dat van mij het voorjaar mocht beginnen, hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de wedstrijden. Om daarvoor in vorm te komen zijn er verschillende trainingskoersjes in de buurt om mee te pakken. Na vorige week voor niks naar Maassluis te zijn gereden, ging afgelopen zondag de Voorjaarscompetitie bij RCMD de Coureur dan alsnog van start.
Vorig jaar had ik hier ook mijn eerste trainingswedstrijdje meegepakt en dat beviel wel goed. Het parcours is eenvoudig, het peloton groot, weersinvloeden beperkt en dus een ideale mogelijkheid om wat snelheid in de benen te krijgen en weer in een peloton te fietsen.
Ik had mezelf twee dingen voorgenomen. Een paar keer goed gas geven om de benen en longen wat te prikkelen en kijken of mijn voornaamste wapen nog steeds een wapen is. Uiteraard wilde ik ook wel winnen, maar het moest vooral een training zijn om beter van te worden.
Het voornemen om gas te geven kon ik wel vervullen, al ging het niet zo makkelijk als ik hoopte. Bovendien deed ik het op de verkeerde momenten, wat mij in ieder geval kansloos maakte voor de overwinning. Ik mocht mijn wapen, de sprint, dus uitspelen voor spek en bonen. Dit ging wonderbaarlijk makkelijk en dat gaf toch wel moraal. En die overwinning, die bewaren we dan maar voor de echte koersen.

Foto's met dank aan Harfoto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten