vrijdag 17 februari 2012

Weekje Costa Blanca

Met 5 renners en 2 man begeleiding is er door CT de Leasewinkel.nl de afgelopen 9 dagen hard aan de vorm gewerkt onder de Spaanse zon. En een betere timing hadden we niet kunnen hebben voor dit trainingskamp.
Terwijl in Nederland de mussen aan het dak vastvroren en menig schaatsliefhebber op natuurijs naar hartelust zijn kunsten kon vertonen, vertrokken wij met het vliegtuig naar Alicante.
Al ging dit niet helemaal van een leien dakje.

We vlogen vanaf vliegveld Eindhoven en ik had ervoor gekozen om de trein te pakken (met het risico van bevroren bovenleidingen en wissels). Dat bleek toch een goede keus, want ik was keurig op tijd. Dit was niet te zeggen van een tweetal renners (1 collega van wielerclub de Mol, en onze Tim Nederlof) die een 30 kilometer-lange file troffen en dus hun vlucht konden omboeken. Dat tweetal werd een drietal door een ander Mol-lid die niet de juiste naam op zijn ticket had staan en niet aan boord mocht. Later die avond kwamen ze gelukkig ook op bestemming aan.

Onze vlucht was een turbulente. Met een paar flinke luchtzakken kwamen we neer in Alicante vanwaar we per auto naar ons huisje in Benijofar werden gebracht. Na onszelf geïnstalleerd te hebben in het mooie huisje, was het tijd voor een eerste, rustige rondje op de fiets, waarmee onze trainingsweek bij EKB Cycling echt van start ging.

De trainingen voerden ons door een mooi landschap, wat zich prima leende om lekker te fietsen op verschillende intensiteiten. Door de week heen werkten we verschillende trainingen af. Zelf had ik mijn eigen schema en dit viel gelukkig redelijk goed in te passen in wat de ploegleiding had bedacht.

Het kostte in het begin moeite om me in te houden, want in een groep laat je je makkelijk verleiden tot teveel gas geven. Ik weet van mezelf dat ik geen klimtalent ben, dus bergop liet ik de lichte klimmers begaan en reed ik mijn eigen tempo. Naarmate de week vorderde ging ik relatief steeds beter rijden en was de geplande opbouw goed merkbaar.

Bijna de gehele anderhalve week hebben we volop zon gehad. De temperatuur was tussen de 10 en 15 graden en daarmee nog iets aan de lage kant om streepjes op armen en benen te kweken.
Toch ben ik nog een beetje bruin geworden, want naast het zwembad, uit de wind en in de zon, was het na een zware training goed toeven.

Een trainingskamp is meer dan alleen trainen en dus werden er de nodige grappen uitgehaald en spelletjes gespeeld waarbij het fanatisme van sommigen weer kwam bovendrijven. Uiteraard zorgden we er ook voor dat we niks tekort kwamen.


Op een slechte dag na, heb ik een goede trainingsweek afgedraaid. Met vol vertrouwen zie ik dus het komende seizoen tegemoet. Nu nog wat wedstrijdhardheid opdoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten