vrijdag 29 januari 2010

NSK Sprint 2010

Nu alweer ruim een week geleden (en het resultaat was niet geweldig) maar toch wil ik nog even melding maken van de op donderdag 21 januari verreden Nederlandse Studenten Kampioenschappen Sprint. Tussen de tentamens door heb ik daaraan ook deelgenomen, vooral ook om even de tentamenstress kwijt te raken.

Plaats van handeling was het ijssportcentrum Eindhoven. Organisatie was in handen van ESSV Isis. Starttijd: 9 uur in de morgen. Nou is dat nog niet extreem vroeg, maar omdat Eindhoven niet om de hoek ligt en de autoreis dus enige tijd vraagt, ging de wekker al om 5.30 uur af. Een tijdstip wat ik al tijden niet meer op mijn wekker gezien heb (luie student ook he...)


Zonder vertraging in de lichtstad aangekomen en rustig de tijd genomen om op te warmen.
De wedstrijdstart was wel iets vertraagd en de vrouwen mochten het spits afbijten. Ik mocht in een van de laatste ritten bij de mannen starten voor 2 keer een 500 en 1 keer een 1000 meter.
De eindtijden waren respectievelijk 40.70, 40.35 en 1:22.64. Het was allemaal te traag (openingen 10.98, 10.83 en 18.84) en ook qua schaatstechniek was van mijn kant geen hoogstaande wedstrijd. Voor de tijden was ik gelukkig niet naar Eindhoven gekomen (daar word slechts sporadisch een goede tijd neergezet). Voor de gezelligheid wel!
En gezellig was het zeker, met na afloop een eenvoudige lunch en prijsuitreiking, waarbij de podiumklanten allemaal een fles(je) Schrobbelèr in ontvangst mochten nemen. Mijn behaalde plaatsen waren 2 maal 6e (500 meters) eenmaal 5e (1000 meter) en in het eindklassement eindigde ik op de zesde stek. Winnaar werd Marco Lubbers, voor Rigard van Klooster en Coen Wesselman

Foto's zijn van ESSV Isis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten