zondag 23 mei 2010

Rondje van de ijsbaan?

Als voorbereiding op het komende districtskampioenschap (maandag 24 mei), heb ik zaterdag de ronde van de Uithof gereden. Nee, niet op de ijsbaan. Wel op het daarnaast gelegen parcours van HSK Trias.

Na 2 dagen rust wilde ik hier nog even diep gaan om in topvorm te komen. Met 60 kilometer (verdeeld over 40 rondjes) voor de boeg en een peloton van zo’n 60 á 70 man moest dit wel lukken.
Het weer zat mee: een graad of 20, een zonnetje, maar ook een stevig briesje. Het parcours lag er wel goed bij, maar al snel bleek dat dit parcours niet echt bij mij past. Ik reed, zeker de eerste paar rondes, alleen maar vierkante bochten. Ik kon maar niet de juiste lijnen vinden in de bochten, ook niet bij het volgen van mijn concullega’s.
Met de fitheid zat het wel goed. Ik kon makkelijk bij de eerste 20 blijven rijden en wist ook een premiesprint te winnen. Heb ook wel mijn deel van het kopwerk gedaan en een keer geprobeerd weg te rijden.
Helaas miste ik de beslissende slag. Drie man waren in de laatste 5 ronden weggereden. Toen er nog eens drie achteraan gingen zat ik er wederom niet bij. In de pelotonsprint wist ik nog vierde te worden. Netto resultaat: 10e.

Plussen: goede training / fit / aardig resultaat / inschrijfgeld terugverdiend
Minnen: slecht sturen [geef het parcours de schuld ;-) ] / slag in wiel door een aanvaring in de eindsprint.


Fotocredits: Harfoto en HSK Trias

Geen opmerkingen:

Een reactie posten