zaterdag 7 augustus 2010

Bergen werk

Heerlijk, vakantie.
De afgelopen twee weken heb ik de tijd gehad om weer even tot rust te komen.
Alhoewel, rust bestaat niet voor mij (kan slecht stilzitten). Dus ook in de vakantie moest gefietst worden.

De locatie was daar op afgestemd en dus uitermate geschikt. Gelegen temidden van de “bekende” bergen uit de Tour de France, hadden wij een camping gevonden in het dorpje Sain-Jean-de-Maurienne. In die omgeving hebben we in een week tijd de volgende bergen beklommen:
Col du Chaussy, Col de la Madeleine, Col du Glandon, Alpe D’Huez, Col du Mollard, Col du Télégraphe en Col du Galibier.
Veel van deze bergen had ik een jaar eerder ook al beklommen en zouden dus “gesneden koek” moeten zijn. Ware het niet dat ik geen klimgeit ben. Ik zal nooit een berg opdartelen, daar heb ik me al bij neergelegd. Tenzij ik onverhoopt 10 kilo kwijtraak. Wel ben ik beter gaan klimmen. Gemiddeld 4 minuten sneller bij elk van de klimmen vergeleken met het jaar hiervoor. Het leverde in ieder geval een paar mooie plaatjes op.
De tweede week van de vakantie was meer een rust-week in de omgeving van Annecy. Ook daar werd wel wat gefietst en kon ik de Semnoz en Col de la Forclaz aan mijn lijstje toevoegen.

Van rust is uiteindelijk niet heel veel terecht gekomen, maar het hoofd is in ieder geval leeg. Jammer genoeg wel een verkoudheidje meegenomen uit Frankrijk. Hopelijk is die snel verdwenen want ik wil deze maand nog wel goede resultaten neerzetten in een aantal koersjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten