vrijdag 23 maart 2012

Halve zool

Bericht in mijn mailbox: Uw zolen zijn klaar.
Zooltjes voor in mijn fietsschoenen.
Ik heb hele mooie Sidi schoenen, die echt super lekker zitten. Mag ook wel voor die prijs, maar het enige nadeel van deze strakke pantoffeltjes is de binnenzool. Dit is slechts een dun stukje slap plastic, met op het oog als enige doel niet direct in contact te staan met de knalharde zool.

Weinig ondersteunend dus, en ik had daar voor mijn gevoel (maar ja, gevoelens zijn bij sporters wel vaker uit de lucht gegrepen) last van. Niet dat ik specifieke klachten had - gelukkig - maar meer het gevoel dat er vermogensverlies was.

Een paar jaar geleden was ik al eens bij een podoloog langsgeweest. Destijds omdat mijn voeten wat doorzakten naar binnen. En dat kon wel eens een oorzaak zijn van de (kleine) blessures die ik toen af en toe had. Ik had toen zooltjes laten maken voor in mijn krachttraining-schoenen. Deze bevielen prima en van klachten was nauwelijks nog sprake.

Daarom had ik nu maar eens met diezelfde podoloog contact opgenomen of hij ook zooltjes voor in fietsschoenen kon maken. En ja, dat was mogelijk. Dus zo kon ik van de week, na eerder de opties besproken te hebben, de zooltjes ophalen. Op maat gemaakt, en dunner dan de vorige zodat ze ook in mijn Sidi's zouden passen. Het is nu nog even wennen aan de nieuwe ondersteuning (want dat bieden deze zooltjes wel degelijk), maar ik ben er van overtuigd dat dit wel helpt.

1 opmerking: