woensdag 28 maart 2012

Komt die vorm

Er komen voor mij een paar belangrijke koersen aan, dus ben ik druk bezig mezelf in vorm te rijden. Het weer werkt daarbij gelukkig mee, dus kost het weinig moeite om lekker veel uren op de fiets door te brengen.Afgelopen zondag startte de Zondagmorgen-competitie op de Coureur in Maassluis. Ik zag daarin een kans om goed te trainen en stond dus ook aan de start. Aardig wat op kop gereden, een paar keer geprobeerd weg te komen, maar het duurde tot 3 rondes voor het einde voordat het ook daadwerkelijk lukte om met een groep van het peloton weg te rijden.
In de groep voelde ik me sterk en hielp mee het tempo te dragen. Toen ook ploegmaat Bob nog aansloot wist ik dat het voor mij bijna niet meer fout kon gaan. Even overwoog ik nog een aanval te plaatsen in de laatste ronde, in het kader van de goede training, maar toen Bob zich voor mij op kop zette om de sprint voor te bereiden hoefde ik niet te twijfelen. Twee mannetjes ertussen gelaten om niet verrast te kunnen worden en als in een zetel naar de streep gereden. Toen mijn naaste belagers hun sprint inzetten ging ik mee en pakte relatief eenvoudig een paar fietslengtes.
Het mag dan maar een Zondagmorgencompetitie zijn, voor mij was het de bevestiging dat ik op de goede weg zit, fit ben en dat de vorm eraan komt. Ik zal het nodig hebben met het komende weekend: zaterdag Omloop van de Braakman, zondag Omloop van de Glazen stad.

Foto's van FotoKoos

1 opmerking:

  1. Hè,

    Wie heeft jou het recht gegeven een foto van mij te plaatsen;-)

    Leuke site man, wist niet dat je die had.
    Jij moet een hoop vrije tijd hebben.

    Gr. Gerby

    BeantwoordenVerwijderen