maandag 30 november 2009

Bewust uitgerust

Er zijn nu reeds twee schaatsmaanden verstreken en over mijn resultaten tot nu toe ben ik niet echt te spreken. Ondanks de hoeveelheid trainingsarbeid kwam ik nog tot geen enkele goede eindtijd. Alles bij elkaar opgeteld kom je tot een eindsom: het roer moest nu echt om.

De afgelopen tijd heb ik dus wat rust genomen in de hoop dat het met schaatsen weer goed zou komen. Elk nadeel heb wel zijn voordeel. Sinds de goedheiligman weer in het land is, is het met het weer helemaal mis. De herfst lijkt nu echt goed op gang te komen want de wind waait best hard door de bomen. Kijk daarbij naar de flinke hoeveelheid
neerslag en dan ben je soms wel blij dat je wat minder trainen mag.

Behalve wat extra rust, was ook verandering van materiaal een must. Het voelt misschien niet heel traag, maar mijn topsnelheid
is wel te laag. Op mijn Viking-ijzers voelde ik me niet echt top, dus Vikings eraf en Maples erop. Hopelijk blijven ze nu wel heel want ik ben doorgaans koning in het slopen van schaatsmaterieel.

De veranderingen lijken hun vruchten al af te werpen, want ik wist afgelopen zondag mijn pr op de 300 meter aan te scherpen. Het laatste deel kon ik goed doorversnellen, en wist ik me met een tijd van 25.10 tevreden te stellen. Hopelijk kan ik deze lijn doortrekken, en misschien bij het Zuid-Hollands kampioenschap volgende week nog meedoen om de podiumplekken.

1 opmerking:

  1. Bruco volgt jouw verrichtingen (on-line) op de voet. En hoopt op records in overvloed.

    BeantwoordenVerwijderen